A gyakorlat célja, hogy a diákok egy gyakorlati feladat keretében tudják ötvözni különböző szaktárgyi órákon megszerzett tudásukat. A feladat fejleszti a kritikai gondolkodást, segíti a komplex látásmód kialakulását, az összefüggésekben való gondolkodást. Emellett segít teljesebb képet kialakítani egy adott földrajzi térről és történeti időszakról.
A feladat felhasználható irodalom, informatika, történelem és idegen nyelv óra keretében, de a sok földrajzi vonatkozás miatt véleményem szerint földrajz órán is alkalmazható lenne a társadalomföldrajzi egység keretein belül.
A gyakrolat azért is könnyedén megvalósítható, mivel nincs különösebben speciális eszközigénye; Microsoft Office szoftver, projektor, laptop (tanárnak és diáknak egyaránt) szükséges, illetve esetleg tablet vagy okostelefon is hasznos lehet. A felhasználandó alkalmazások például a Google kérdőív, a Meme Generator, a Symbaloo és a Sway.
A feladat egy több órás projektet ölel fel, véleményem szerint legalább egy hetet vesz igénybe.
A tanár biztosítja a feladatvégzéshez szükséges eszközöket, valamint azt a szükséges tudásalapot, mellyel megoldható a feladat. Ezen felül bemutatja a feladatvégzéshez használható alkalmazásokat, online felületeket, felügyeli és segíti a diákok munkafolyamatait. A diákok a tanárok által előzetesen megadott szempontok alapján dolgoznak útikalauzaikon.
A választásom azért esett erre a gyakorlatra, mivel annak összetettsége véleményem szerint igen életszerű helyzetet tükröz vissza és valósághűen ötvözi a különböző tantárgyak tudáselemeit. Személy szerint földrajz és történelem óra keretében is tudnám alkalmazni a gyakorlatot, de lehetőség szerint megpróbálnám bevonni az irodalom és az informatika tanárt is a projektbe. Különösen jó a feladat a földrajzi és a történelmi tananyag összekapcsolására.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése